TWINTRAILER

Bekijk de modellen

Over TwinTrailer

Geniale ideeën liggen soms zo voor de hand, dat men er overheen kijkt.

 

Transporter en Kipper in één!

  • Met 1 selectiehevel en 2 bedieningsknoppen de keuze tussen kippen en kantelen.
  • Drempelloos machines laden met een helling van slechts 10° of 11°.
  • Kippen tot een hoek van 55°, steiler dan welke kipper dan ook.
  • Ontworpen vanuit de praktijk en getest in zware omstandigheden
  • Degelijk gebouwd met uitsluitend hoogwaardige materialen zoals AL-KO assen.
  • Geschikt voor nagenoeg alle machines, zelfs 3-wielige grasmaaiers!

 

TT1200x816 IMG_1459

De missie van TwinTrailer is simpel:

  • Maak de kipper beter en efficiënter dan wat er vandaag op de markt te vinden is
  • Breek met de gevestigde gewoonte.
  • Moderne en bestaande technieken worden gebruikt om de betrouwbaarheid van het product te garanderen
  • Is het niet beter dan dat van een ander, dan wordt het niet gebouwd.

De visies van TwinTrailer en Gedion Aanhangwagens sluiten dan ook precies op elkaar aan:

  • We onderhouden een nauwe samenwerking met de dealers en brengen de behoeften van hun klanten in kaart
  • Hiermee gaan we aan de slag en zorgen ervoor dat de gebruiker het ultieme comfort van onze producten ervaart.

Hoe het werkt

Wat als u een werkweek per jaar kunt besparen?

 

 

Machines laden met losse oprijplaten is:

  • tijdrovend – ongemakkelijk – op een minder stabiele ondergrond zeker niet ongevaarlijk.

Machines laden met losse oprijplaten betekend

  • steunpoten in en uitzetten – rijplaten minimaal 4x in de handen – 5 tot 10 minuten werk per keer.

Losse oprijplaten gebruiken houdt in:

  • extra handelingen met de achterklep – veel kans op diefstal – niet alles kunnen laden.

Rekent u even mee?

  • 4x een machine laden en lossen per week, dus 8 handelingen.
  • 8 x gemiddeld 7 minuten tijdwinst levert u per week 56 minuten winst op.
  • Met 42 werkweken per jaar een winst van 2.352 minuten.

Totale besparing, bijna een werkweek: 39,2 uur!

 

Daarom zonder rijplaten: De TwinTrailer.

  • Eenvoudiger: Met één druk op de knop kantelt u de laadvloer.
  • Sneller: U ontgrendeld de achterklep en enkele seconden later beschikt u over een oprijklep van 2m breed.
  • Veiliger: Geheel drempelloos, zonder knik en voorzien van een stroef antislip roosterprofiel.

Duidelijke keuze dus, weg met die oprijplaten!

En kippen dan denkt u? Net zo eenvoudig.

  • Draai de achterdeuren en vergrendel ze op de zijkant.
  • Zet de selectie hevel in de kipmodus.
  • Druk op de bedieningsknop en snel daarna is gehele laadbak leeg.
  • Door de kiphoek van 51 of 55 graden (4m versie) blijft er gegarandeerd niets achter!

De voordelen

Veilig

  • Laden is veel veiliger
  • Langs de rijplaten rijden is onmogelijk
  • Geen gehannes met losse rijplaten
  • 3-wielige machines laten zich probleemloos laden
  • Steunpoten (bewust) vergeten is onmogelijk, ze stempelen zich automatisch af
  • Rupsmachines zijn zonder de knik tussen rijplaat en vloer te laden en lossen
  • Rijplaten kunnen nooit uit het U-profiel losschieten of wegglijden
  • Het op de juiste breedte leggen van rijplaten is verleden tijd
  • Rijplaten kunnen nooit gestolen worden!

 

Snel

  • Rijplaten uitleggen of opbergen is niet nodig
  • Drie grendels losmaken en de door gasveren ondersteunde kleppen laten zich licht neerleggen
  • Steunpoten in en uit zetten gaat automatisch
  • Binnen 30 seconden is de TwinTrailer in de laad of los positie
  • Tot wel 7 minuten per handeling sneller!

Veelzijdig te beladen:

  • Ook voor machines met een zeer geringe bodemvrijheid
  • Machines met een grote overbouw voor of achter de wielen
  • Losse stortgoederen, zoals zand, grind, houtsnippers, etc.
  • Pallets en grote onderdelen, vastzetten d.m.v. 8 verzonken sjorogen
  • Snoeiafval afgeschermd met origineel leverbare net of vlakzeil.

Met de vele opties, zoals opzetborden in 2 hoogtes of gaashekwerk kunt u het volume vergroten.

Gemakkelijk

  • De bediening is altijd elektrisch
  • Sneller dan welke (hand-)pomp dan ook
  • Met slechts 1 selectiehevel en 2 bedieningsknoppen
  • Eenvoudig te bedienen
  • De grootste kiphoek op de markt (tot 55°).

CO2 besparend

  • U maakt  u minder voertuigbewegingen
  • Het laden en lossen gaat veel sneller
  • Machines maken minder draaiuren en krijgen minder slijtage
  • U werkt efficiënter, bespaart uren die u elders kunt inzetten.

De mogelijkheden

Vier verschillende opbouwvarianten:

Standaard uitvoering met 40cm hoge zijborden, hoog voorrek en klep-deur combinatie.

 

Uitvoering met optie loofrekken aan de zijkanten en een loofrek gemonteerd op het voorrek.

 

Uitvoering met optie 50cm opzetborden en

MODULA neerklapbaar voorbord en opzetbord.

 

Uitvoering met optie 2 x 50cm opzetborden en

gaasnet (dit ook i.c.m. loofrekken leverbaar).

Afbeeldingen kunnen meerdere opties bevatten.

Details

Voor kwaliteit hoeven we ons niet te schamen, we laten het u graag zien:

 

Overzetgrendel op de achterdeuren, beide deuren worden met een rubber tegen elkaar getrokken, stil en sterk.

 

Grendelsluitingen op de achterdeuren. Met smeernippels en oerdegelijk.

 

Chassisbalken over elkaar geschoven en gelast, voor extra sterke en grotere lasverbindingen.

 

4 Aluminium scharnieren per zijde met inschuifmogelijkheid om de borden te snel te (de-)monteren.

 

Trek-span (Tico) sluitingen, solide, spelingsvrij en daarmee zeer stil. Standaard voorzien van steunpoten, dus geen kans op vergeten en natuurlijk tijdwinst!

Als achterklep ondersteund door gasveren waardoor licht bedienbaar en eenvoudig in gebruik.

 

Hydraulische pompunit met zeer ruim bemeten capaciteit.


Geïntegreerde versterkingen bij de ALKO 1800kg assen.

Achterlichten zijn bij het kippen beschermd.

 

Sjorogen verzonken in V-rand gemonteerd in de laadbak.

Touwhaken door gat in laadbakrand gestoken en binnenin gelast voor extra sterkte.

Kruis in bovenframe en dwarsbalken uit kokerprofiel.

ALUMATE 500 opzetborden

Geïntegreerde rails voor zeilhaken in ALUMATE 500 opzetborden

Geintegreerde handgreep in ALUMATE 500 opzetborden

ALUMATE 500 opzetborden vallen met nok en gefreesde gleuf in elkaar voor optimale passing.